Eleccions municipals

Escrit per Rei Nicotxan el 28 de maig de 2007

Benvolguts terrícoles,

després de la jornada de reflexió d’ahir, avui us ha tocat anar a votar. Si l’estadística no falla, la meitat de vosaltres no haureu exercit el vostre dret a vot, i això és una llàstima. Potser els tripartits fan perdre la fe en la política, o potser creieu que és millor la migdiada, o poster no podeu votar la força política que us agradaria que us representés. És un problema que als pobles més petits no hi hagi la representació de tots els partits, com també l’existència de llistes fantasma (que moltes vegades no obtenen cap regidor).

Tot i això el que més em desconcerta del vostre sistema electoral és el fet de la ilegalització de certs partits i la no ilegalització d’altres. El que trobo contradictori del primer fet, és que algunes llistes d’un mateix partit polític siguin ilegalitzades i altres llistes d’altres poblacions del mateix partit polític puguin ser votades. Sembla que s’hagin basat en les antigues afiliacions polítiques dels membres per a donar un veredicte. Què passa si aquesta gent ha canviat? La simple presència d’aquestes persones ilegalitzaria les llistes de qualsevol partit?

Partint d’aquestes incongruències, encara em sembla més sorprenent la no ilegalització de partits com Plataforma x Catalunya, un partit polític que fomenta l’odi racial i la xenofòbia en general. I encara més trist és que siguin la segona força política a Vic, i tercera a El Vendrell. Com a mínim espero que tots els partits de la democràcia catalana tinguin la decència de no pactar res amb aquests individus.

Si entreu a la seva pàgina web, podreu veure una enquesta on es demana l’opinió personal sobre el fet de prohibir l’ús del burka al carrer. El curiós del cas és que ens demanen opinió, però només podem escollir-ne tres, i la primera de les tres no és una opinió sinó una dada, en concret diu: Holanda i Anglaterra estan aprovant lleis similars, i ha estat votada per més del 4% dels participants. Finalment no he votat perquè no creia que cap de les tres opcions anessin d’acord amb la meva opinió.

Des d’aquí, us animo a anar a votar la següent vegada, ni que hageu de votar en blanc, això seria un toc d’atenció a la classe política.

7 respostes a “Eleccions municipals”

  1. Amy Wong ha dit, el 28 de maig de 2007 a les 12:04

    Com a terrícola puc dir que la meva sensació és que els votants hem perdut la confiança en els partits polítics i, el que és encara més trist, en els nostres dirigents.

    Tot i així, jo he anat a votar, penso que és una obligació moral de tots nosaltres. Potser hauriem de fer com a altres països i multar la gent que no vota. En aquest païs que nomes el 50% compleix amb la seva obligació democràtica, seria un bon mètode de recaptació econòmica, que podria esdevenir en una rebaixa d’impostos. No trobeu?

    Aprofito per recomanar-vos la millor pàgina web d’aquestes eleccions: http://www.cori.net , que es correspon amb el millor partit dels comicis. A més han aconseguit un regidor!! i això ha sigut gràcies a que les seves propostes no son tan esperpèntiques com les propostes dels partits clàssics (paraules de l’Ariel Santamaria)

    De pas aprofito per denunciar públicament, que ahir, dia de votació, i dia en que la propaganda electoral està prohibida, a Tarragona uns crios repartien publicitat de CiU (es suposa que seguien ordres de gent adulta), i a Alforja passejava el cotxe d’ERC amb els altaveus en marxa amb consignes polítiques (Si fan aquestes ilegalitats abans d’arribar al poder, imagineu que faran després).

    Bé, com veieu aquest és un tema que em motiva, però millor paro ja d’escriure, que sino m’animo m’animo i semblarà un bloc meu.

    Salutacions planetanicotxanians.

    P.D. quin és el gentilici dels habitants del Planeta nicotxan?

  2. Ciutadà Geilets ha dit, el 28 de maig de 2007 a les 14:15

    Part del problema de l’abstenció podria vindre a causa dels pactes entre “els petits”, dexant el partit més votat sense governar. Crea impotència i a causa d’aixó la gent passa. Proposta: una segona volta?…
    Rei Nicotxan: Plataforma per Catalunya potser fomenta l’odi racial, passa’t pels pobles del País Basc i digues que ets nacionalista espanyol… hem d’il·legalitzar Plataforma? Jo tampoc trobo bé que s’hagi d’obligar a les dones a treure’s el burka, però penso que com més partits polítics hi hagi, més democràcia. Pitjor és que el CORI hagi entrat amb un regidor a l’alcaldia de Reus amb les seves RIDÍCULES propostes. Que sapigueu els “ganxets”, que li pagareu un sou a aquest “juantxi” amb els vostres impostos.
    Multar-nos si no votem? No crec que la gent estigués gaire d’acord. Quan ens obliguen, ens acostumen a passar les ganes.
    I la jornada de reflexió per què serveix? No conec a ningú que decideixi el seu vot gràcies a no sentir propaganda electoral el dia abans de les eleccions. Els ciutadans no canviem d’opinió cada24 hores!!!
    Aupa!!!

  3. Pinyiiiiiiiiiiiii ha dit, el 28 de maig de 2007 a les 19:33

    A veure el tema de l’abstenció es un tema de pasotisme bàsicament, la gent ho té tot molt fàcil i està acostumat a que lo de de votar es una cosa normal, no es té en compte que s’ha hagut de lluitar molt per aconseguir-ho.
    Lo del desencantament amb els polítics ho trobo un tòpic. És la resposta fàcil per la gent sense opinió: ” no voto pq son tots dolents”. Quan realment si hi pensem els polítics són sempre un reflexe de la societat, i encara díria més els politics d’aquest pais, tant espanya com catalunya, crec que estant per sobre del que es la societat. Només cal sentir el que opinia la gent del carrer i les tonteries que diu per comprobar-ho fàcilment. És politicament incorrecte dir-ho això si.

  4. Pinyiiiiiiiiiiiii ha dit, el 28 de maig de 2007 a les 19:33

    Sobre el tema de la llista més votada. Sembla que la gent no enten que quan vota no vota per l’alcalde o el president. Vota per uns parlamentaris que s’hauran de posar d’acord per decidir qui serà l’alcalde o president. El curiós és que els partits més perjudicats per aquest sistema indirecte que són el PP i CIÚ no han fet mai cap proposta per modificar-ho. Si es fes un sistema d’elecció directa o segona volta molts vots que van a parar a IU o altres partits d’esquerra aniren al socialistes i tampoc podria gobernar la dreta, però llavors sense motius per queixar-se. Segons les enquestes si fessin triar només entre PP i PSOE el PP mai hauria governat a Espanya.

  5. Amy Wong ha dit, el 29 de maig de 2007 a les 10:08

    Ciutadà Geilets, sento dir-li que penso que no he estat mai tan desacord amb ningú com ara amb vosté.

    La segona volta només serviria per a que els partits governessin en solitari i en majoria absolutíssima, cosa que no trobo possitiva en cap país. Els petits partits cada cop tenen més pes en una societat com la nostra que no es troba reflexada en els partits grans, clàssics i de tota la vida. Els partits petits no tenen tantes obligacions amb tercers com les solen tenir els grans, i això els dona llibertat per fer política de veritat.

    Els ciutadans de Reus són molt conscients de que l’Ariel Santamaria tindrà un sou (no gens despreciable) gràcies a l’esforç de tothom. Però els ciutadans de Reus l’haurien de pagar igualment potser a persones més incompetents encara que vagin de serioses, o més corruptes, o ves a saber.

    Aquest regidor de la CORI és un toc d’atenció a la classe política que diu “la ciutadania confiem més en propostes increibles, que en les promeses de cada comici que mai acabeu complint”

    I per últim, potser a la majoria de ciutadans no li serveix de res la jornada de reflexió. Li asseguro que a mi si, ja que últimament decideixo a qui votaré un cop estic dins del colegi electoral (cada cop tinc menys clar a qui votar i cada cop ho decideixo més tard). D’altra banda, hem de ser conscients que hi ha una gran part de la n ostra societat amb una gran incultura i que el seu vot es pot sentir afectat per una publicitat electoral fora d’hores (jo ho vaig veure aquest diumenge, quen una dona va reconeixer entre els interventors al seu veí, i va acabar decidint votar el partit del mateix).

    Però en fi, encara que ningú no necessités aquesta jornada de reflexió, si per llei s’ha de respectar, no entenc com l’estimat ciutadà Geilets li treu ferro a l’assumpte i no li dona importància. És un acte ilegal, que demostra la naturalesa dels partits polítics, i l’afany de poder que tenen que fa que sense cap escrúpol portin a nens a cometre ilegalitats. Crec que és imperdonable i d’un mal gust suprem.

    Apa, ja ho he deixat anar.

  6. Ciutadà Geilets ha dit, el 29 de maig de 2007 a les 13:17

    Per al·lusió directe de la senyoreta Wong:
    estic d’acord amb vostè en que els partits “petits” cada cop tenen més importància en l’actualitat, que se’ls ha de tindre en consideració i que aixó és bo per a la democràcia.
    “Llibertat per fer política de veritat”? La política del pacte que tant de moda s’ha posat des del Tripartit resta llibertat a la presa de decisions del Govern. Serà tot lo legítim que vostè vulgui, però és una manera difícil de governar. Miri els resultats de ERC IU i PSC a Barcelona. Han baixat tots tres.
    I què vol dir fer política de veritat? El toc d’atenció el donen partits com Ciutadans, Plataforma per Catalunya, el CUP o el vot en blanc per posar quatre exemples. Té alguna proposta el tant idolatrat CORI que pugui presentar per la millora de Reus?
    I per acabar, em sembla que en el tema de la jornada de reflexió divergim també. Que els partits polítics volen el poder i passen per damunt de qui faci falta per aconseguir-lo es veu des del primer dia de la pre-campanya electoral. No ho arreglarem amb 24 hores de silenci. No en faci un gra massa de tot aixó que no n’hi ha per a tant.
    Aupa !!!

  7. Em prenc la llibertat d’aportar el meu granet de sorra a aquest intens, acalorat i, per altra banda, tradicional en les dates posteriors a uns comicis electorals.

    S’ha fet, en el conjunt dels comentaris al text del OH Gloriós Rei Nicotxan, menció a les possibles causes de l’alt index d’abstenció registrat en les darreres eleccions municipals. Al meu parer, aquesta s’ha donat per el cúmul de totes i cadascuna de les causes apuntades: desencís amb els representants polítics, sentiment de traició per pactes anteriors, manca de representants el els quals sentir-se identificats, droperia pura, dura i simple (encara que aquest factor és, en major o menor grau, fruit dels anteriors), etc…
    Un servidor forma part del 50% dels ciutadans que no ha exercit el seu dret a vot del qual feia menció l’Implacable i Eternament Venerat OH Gloriós Rei Nicotxan. Considero que la raó que m’ha portat a no participar en aquests comicis ha estat el cúmul de factors que he apuntat anteriorment. Certament, en el meu cas, el factor droperia pot haver estat més significatiu que els demés, però vull refermar-me en la idea que aquest es veu notablement augmentat per la problemàtica del desencís polític i la manca de representants amb els que sentir-se identificat. També és cert que els representants polítics d’avui en dia (la majoria, no tots o això m’agradaria creure) no reuneixen els requisits d’humilitat, compromís, saber fer i estar etc… que a tot ciutadà agradaria contemplar; si bé, altrament, no hem d’oblidar que llastimosament tenim la classe política que ens mereixem o que, al menys, representa al conjunt de la ciutadania del pais.

    Per últim m’agradaía fer un incís a la divergència d’opinions plantejada entre en Ciutadà Geilets i en Amy Wong sobre el “tema” Ariel Santamaria. Al meu humil parer, que aquest individu hagi aconseguit ser Regidor de l’Ajuntament de Reus no és més que un reflex de la manifesta decadència en que està caient el sistema democràtic i polític del nostre pais i de molts altres. Éssent objectius, les propostes que aporta aquest “representant polític” no haurien de rebre el recolzament d’una societat “com cal”. Això no treu que a tots ens alegri la vista llegir les propostes en clau d’humor que platenja el “Juantxi”, però d’aqui a escollir-lo com a representant d’una gens menyspreuable part de la ciutat hi ha un llarg camí.
    D’altra banda, que una persona així hagi entrat a l’Ajuntament de Reus és, per a un servidor, un càstig per a la resta de polítics escollits que veuen com es posa al seu mateix nivell un individu que és contemplat per la gran majoria de la societat com un simple bufó.

    Aprofito la ocasió per saludar-vos cordialment


Trackbacks/Pingbacks


Respondre

Pots fer servir aquestes etiquetes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>